Internkommunikasjon og organisasjonsutvikling
God internkommunikasjon handler i korte trekk om å få virksomheten fra A til B på en effektiv og minst mulig smertefull måte.
God internkommunikasjon handler i korte trekk om å få virksomheten fra A til B på en effektiv og minst mulig smertefull måte.
Vi liker gjerne å si at en medarbeider som ikke har informasjon kan ikke ta ansvar, men en medarbeider som har informasjon kan ikke unngå å ta det. Internkommunikasjon handler ikke om å fortelle folk hva de skal gjøre, men å skape felles forståelse og retning. Først når dette er plass kan alle jobbe sammen for et felles mål.
Internkommunikasjon er heller ingen frivillig sak, og det stilles krav gjennom lover og regler som blant annet Arbeidsmiljøloven. Mange organisasjoner vet godt hva de skal si utad, men har ikke alltid kontroll på hva som sies i egne rekker. Internkommunikasjon er den viktigste og absolutt avgjørende faktoren i all kulturbygging. Mottakeren er «kongen». Forstår ikke mottakeren budskapet, er det faktisk avsenders ansvar å gjøre noe med det.
Internkommunikasjon tilhører ikke én person eller en avdeling, det er et felles ansvar. Dinamo mener god kommunikasjon er drivkraften i en sterk internkultur. Innsikt, tydelighet, levendegjøring og involvering må til for at kommunikasjonen skal nå fram. I Dinamo jobber vi mye med å spisse og popularisere virksomhetsstrategier, og etablere en felles overbygning de ansatte forstår og ønsker å være en del av. I tillegg er vi opptatt av å «oversette» innsikt og strategisk retning til konkrete og motiverende tiltak som skaper tilhørighet og engasjement. Vi lykkes når de ansatte forstår og motiveres av hvor ledelsen vil, og ledelsen forstår hva de ansatte trenger. Dermed er det avgjørende å finne de rette arenaene for å løse begge oppgaver.
Relaterte tjenester:
Try hitting the tab
key and notice how the focus stays within the modal itself. Also, esc
to close modal.
Takk for at du meldte deg på Dinamonday. Faglig hilsen fra oss i Dinamo!
Dina
monday
Dinamo har levert design som endrer, kommunikasjon som engasjerer og smarte digitale løsninger i over 25 år. Hvordan effektivt markedsføre og selge produkter og tjenester i 2022?
Hølje Tefre og resten av Dinamo inviterer til flere relevante temaer utover høsten.
En mandag i måneden tar vi opp viktige temaer og hvert kvartal inviterer vi til digitale til fagmøter. Meld deg på Dinamonday så holder du deg oppdatert på alt.
Dinamonday gir deg inspirasjon rett i innboksen. Nyttig kunnskap om viktige temaer hver måned og digitale fagmøter hvert kvartal.
Dinamo har levert design som endrer, kommunikasjon som engasjerer og smarte digitale løsninger i over 25 år. Mye har forandret seg og vi ser stadig nye muligheter.
Hvordan effektivt markedsføre og selge produkter og tjenester i 2023?
Hølje Tefre og resten av Dinamo inviterer til flere relevante temaer utover høsten.