
Ny visuell identitet og nettsider for KF
For å bli mer tydelig og synlig som en seriøs aktør i det innovative teknologimiljøet, ønsket KF (tidligere Kommuneforlaget) en ny, helhetlig og solid visuell identitet, samt nye nettsider.



Nettsider
Gjennom å jobbe med personas og å kartegge kundereisen hadde vi et godt grunnlag til å gjennomføre flere workshops, inkludert kjerneside- og mobile first-workshops med kunden. Vi utviklet trådskisser og interaktive prototyper som ble brukt til brukertesting for å validere designet. I tillegg til designet leverte vi et komponentbibliotek (HTML/CSS) bestående av alle elementer som skulle inn på nettsiden.



Underprodukter
Som følge av nye visuelle identiteten, nettsiden og komponentbiblioteket til KF, jobbet vi videre med blant annet to produkter i KFs portefølje: 10-FAKTOR og Bedrekommune.no, to digitale verktøy med fokus på medarbeider- og innbyggerundersøkelser. Utvikling av de nye nettsidene for disse produktene ble gjennomført på den samme måten som mormerket KF, bare i mindre skala. Siden vi hadde et komponentbibliotek og en visuell identitet som var bygget for å kunne utvides gikk arbeidet med designet, prototyping og brukertesting effektivt og smidig.

