Ny visuell identitet for KF
(tidl Kommuneforlaget)

For å bli mer tydelig og synlig som en seriøs aktør i det innovative teknologimiljøet, ønsket KF en ny, helhetlig og solid visuell identitet.

Kontaktpersoner

Bakgrunn

KF (tidligere Kommuneforlaget) har utviklet seg fra å være et kommunespesialisert faglitteraturforlag til et av Norges mest innovative selskaper. Målet deres er å forbedre kvaliteten av offentlige tjenester gjennom digitale løsninger og utdanningsteknologi. For å bli mer tydelig og synlig som en seriøs aktør i det innovative teknologimiljøet, ønsket KF en ny, helhetlig og solid visuell identitet.

Konsept/løsning

KF gikk fra en detaljert og bokstavelig logo til en abstrakt tolkning av visjonen deres som er å skape effektive og brukervennlige forbindelser mellom menneskelige brukere og teknologiske løsninger.

De grunnleggende geometriske formene som bygger opp logoen fungerer som en bro til resten av den visuelle identiteten – en mer frisk og levende løsning som også er forankret i deres historie og tidligere identitet.

Resultat

Verktøykasse, digitalt fokusert fargepalett, ikonstil

Interiør – Messemateriell – Web – Postalia – Omslag – salgsverktøy, etc.

Andre gode resultater

Se flere Arbeider