Poselotteriet – kampanje for Romerike Avfallsfordeling
For å få gjøre sortering av matavfall litt morsommere, lanserte ROAF Norges første poselotteri våren 2021. Dinamo laget kampanjen for å få folk til å delta.







For å få gjøre sortering av matavfall litt morsommere, lanserte ROAF Norges første poselotteri våren 2021. Dinamo laget kampanjen for å få folk til å delta.
Innbyggerne på Nedre Romerike er generelt flinke til å sortere søpla si, men når det kommer til matavfall kan det bli mye bedre. Hver innbygger kaster faktisk 71 kg mat i året! Her måtte noe gjøres. I steden for å lage en holdningskampanje med pekefinger, ville ROAF denne ganger invitere til noe gøy som kanskje ville motivere innbyggerne på en ny måte. Løsningen ble et poselotteri med trekninger av premier hele året.
For å bli med, måtte folk kun skrive navn og nummer på den grønne matavfallsposen og bruke den som før. ROAF fikk med seg KIWI som samarbeidspartner, så premiene er rause gavekort hos dem. Et lotteri er jo gøy, så Dinamo ønsket at visuellene i kampanjen skulle gjenspeile det. Matavfall er desverre ikke veldig lekkert, så de engasjerte fotograf Catharina Caprino, som har en helt egen evne til å få alt til å se bra ut.
Resultatet ble tre motiver, et for vår, sommer og høst/vinter, der mat som er typisk for hver årstid ble brukt. Kampanjen består blant annet av annonser, filmer til sosiale medier, radiospotter og en ladningsside.
Bidragsytere:
Fotograf: Catharina Caprino
Ansvarlig hos kunde: Line Malmo og Synne Mugaas
Try hitting the tab
key and notice how the focus stays within the modal itself. Also, esc
to close modal.
Hei, du!
vi har fått oss nye nettsider, på vår nye adresse:
Om du likevel har lyst til å se de gamle sidene, kan du fortsatt det. Da klikker du her.