Nordic Choice – Oslo starts here
Kampanjekonsept for Nordic Choice
Beliggenhet er viktigst når man bestiller hotell. Comfort ligger midt på Karl Johan og kan ta eierskap til gata og alt den tilbyr. Slik selger ikke hotellet lenger bare rom. Comfort selger selve byen.
Oppgaven
Oppgaven var å finne et kampanjekonsept som kommuniserte at Comfort Karl Johan åpnet, få oppmerksomhet og friste til besøk. Målgruppen var vi som er unge til sinns. Konseptet skulle være «en naturlig videreføring» av Comfort-konseptet i SE og DK: It starts here.


Utfordringene
Comfort er Choice hotellenes yngste og rimeligste konsept. Kjernen er «Vi har fjernet alt du ikke trenger». Altså har ikke hotellet så mange tjenester eller tilbud å friste med. En annen utfordring var at målgruppen vi som er unge til sinns er ganske sammensatt. Den omfatter både unge helgegjester som ønsker opplevelser, og ukegjester som bare er unge til sinns og vil ha ro.


Løsningen
“OSLO STARTS HERE”
Vår løsning var å ikke snakke om selve hotellet. Men heller trekke frem og anbefale kafeene, barbererne, blomsterhandlerne, som ligger rett i nærheten. Ekte Oslo-steder som andre turister ikke finner frem til. På boards, digitale flater og i sosiale medier, fortalte vi at det nye hotellet kom med egen barista, barberer, sommelier, florist, tattovør, personal shopper(!) og mange andre attraktive tjenester. Alt man kan ønske seg av et hotell og litt til. Og at man fant de flotte tilbudene rett ned gata for hotellet.
Beliggenhet er jo viktigst når man bestiller hotell. Det er tross alt Oslo man besøker, ikke hotellet, uansett alder eller formål. Og når Comfort ligger midt på Karl Johan, kan de ta eierskap til hele gata og alt den tilbyr. Slik selger ikke hotellet lenger bare rom, det kan de andre hotellkjedene konkurrere om, Comfort selger selve byen. Oslo starts here.

