Lansering av Smittestopp for Folkehelseinstituttet

Koronapandemien har preget oss alle. Noen savner å få se barnebarna, mens andre har mistet livsverket eller jobben sin. Konsekvensene er ulike, men kampanjens hovedbudskap fokuserer på noe alle i Norge savner: Hverdagen som vi for ikke så alt for lenge siden tok som en selvfølge.

Smittestopp er ett av flere viktige bidrag i kampen for å begrense spredningen av koronaviruset. Jo flere som laster ned appen, dess større effekt vil den ha. Men det var utfordringer knyttet til skepsis hos mange etter den første versjonen som ble lansert tidligere på året. Derfor er personvern, anonymitet og funksjonalitet en viktig del av kampanjen og vi utviklet løsninger som forklarer dette på 43 ulike språk.

Men det er viktig at kampanjen også minner om en motivasjon alle kan være enige i – uansett hvem vi er, hvor vi kommer fra eller hvor vi bor. Løsningene viser mennesker over hele Norge som sier noe om sin egen situasjon under pandemien og om hva de savner aller mest.

Filmene gikk på tv og i sosiale medier. I tillegg utviklet vi løsninger på boards/AdShells og SoMe, og på en rekke ulike språk.

Filmer – 40 sekunder

Filmer – 20 og 15 sekunder

Plakater

Play adshells