Regional kraft og nye koblinger
Nye identitet for Høgskolen i Innlandet
Høgskolen i Innlandet (INN) ble opprettet 1. januar 2017 gjennom en sammenslåing av Høgskolene i Hedmark og Lillehammer.
Regional kraft og nye koblinger
Høgskolen i Innlandet (INN) ble opprettet 1. januar 2017 gjennom en sammenslåing av Høgskolene i Hedmark og Lillehammer.
Høgskolen i Innlandet (INN) ble opprettet 1. januar 2017 gjennom en sammenslåing av Høgskolene i Hedmark og Lillehammer.
Den nyetablerte høgskolen har satt seg tre viktige mål: Få universitetsstatus i 2020. Skape én organisasjon som studenter og ansatte fra to tidligere konkurrerende institusjoner kan samles om. Og bli en regional kraft – aktiv, synlig og bidra til vekst, innovasjon og verdiskapning i Innlandsregionen.
INN tilbyr mange og ulike fagområder, fra Ba til PhD-nivå. I tillegg er skolen spredd på syv ulike studiesteder i regionen. Identiteten skal være relevant uansett fagområde, fungere samlende på tvers av studiesteder og fremstå på en måte som er et universitet verdig.
INN ønsker å markere seg med sterk egenart og en tydelig merkehistorie.
Vi utviklet konseptet «Nye koblinger».
Konseptet handler om ny kunnskap og forståelse, om interfaglig samarbeid, nærhet student/foreleser, tette bånd mellom INN og Innlandets næringsliv og et ønske om å være i kontinuerlig utvikling. Nye koblinger forteller også historien om to institusjoner som blir én – fusjonen.
Konseptet er visualisert som en stilisert, solid og stram vev av tynne og tykke linjer som peker direkte tilbake på Høgskolen visjon «sterkere sammen».
Det er designet en egen font basert på veven, Innlandet Display. Fonten utgjør identitetens primærverktøy, der INNs logo er en integrert del. Fonten fungerer som en forlengelse av logoen, og sikrer en sterk identitet – også der logoen ikke er tilstede.
En statlig Høgskole har ikke noe stort markedsføringsbudsjett. Det er viktig å skille seg ut og raskt skape gjenkjennelse for å vinne potensielle studenters eller nye ansattes oppmerksomhet.
Høgskolens nye identitet skal hevde seg i konkurranse med både de kommersielle og kreative utdanningene, samtidig som den må være troverdig som feks Handelshøgskole eller Idrettshøgskole. Identiteten skulle være lett å implementere for høgskolens interne kommunikasjonsavdeling.
Resultatet er en identitet med få, tydelige verktøy og et sterkt, enhetlig uttrykk som er gjenkjennelig, aktuelt og relevant.
Try hitting the tab
key and notice how the focus stays within the modal itself. Also, esc
to close modal.
Takk for at du meldte deg på Dinamonday. Faglig hilsen fra oss i Dinamo!
Dina
monday
Dinamo har levert design som endrer, kommunikasjon som engasjerer og smarte digitale løsninger i over 25 år. Hvordan effektivt markedsføre og selge produkter og tjenester i 2022?
Hølje Tefre og resten av Dinamo inviterer til flere relevante temaer utover høsten.
En mandag i måneden tar vi opp viktige temaer og hvert kvartal inviterer vi til digitale til fagmøter. Meld deg på Dinamonday så holder du deg oppdatert på alt.
Dinamonday gir deg inspirasjon rett i innboksen. Nyttig kunnskap om viktige temaer hver måned og digitale fagmøter hvert kvartal.
Dinamo har levert design som endrer, kommunikasjon som engasjerer og smarte digitale løsninger i over 25 år. Mye har forandret seg og vi ser stadig nye muligheter.
Hvordan effektivt markedsføre og selge produkter og tjenester i 2023?
Hølje Tefre og resten av Dinamo inviterer til flere relevante temaer utover høsten.