Nytt pakningsdesign for
Hattings blå serie

Dinamo har redesignet Hattings blå serie for å gi dem et uttrykk som står i stil med innholdet: ekte danske klassikere på frokostbordet.

Credits, attributions, details

Lansert
2019
Fotograf
Aina C. Hole
Matstylist
Anne Mæhlum
Illustratør
Cecilie Ellefsen

Kontaktpersoner

Bakgrunn

Hattings blå serie var moden for en fornyelse, og forbruker trengte en påminnelse om opprinnelsen og historien bak produktene.

Hatting Bageri ble grunnlagt i 1947 i byen Hatting ved Horsens i Danmark. Ved å bake brød som fryses ned direkte etter steking holder brødene seg ferske og gode uten bruk av konserveringsmidler. Oppskriftene og bakeprosessen er utviklet over tid og er basert på godt bakehåndverk med høye krav til kvalitet.

«Vi har jobbet baketeknisk med fremgangsmåten i bakeriet for å få dem luftigere og litt grovere, samtidig som vi har bevart den klassiske smaken alle elsker.»

– Gunnar Ragnarsson, fag- og uviklingssjef i Hatting.

Løsning

Nystekte rundstykker er for mange en selvskreven del av et deilig frokostbord. Til det nye designet har vi hentet inspirasjon fra en annen evig klassiker på frokostbordet: servise med blått stråmønster.

Disse mønstrene ble tradisjonelt håndmalt og hver produsent har sin egen unike variant. Hattings egendesignede mønster er et uttrykk for det solide håndverket, de gode råvarene og den lange erfaringen som ligger bak produktene.

I tillegg til nytt design, har de grove rundstykkene nå fått en ny og bedre oppskrift. Som følge av det, har Grove rundstykker nå fått Nøkkelhullsmerket.

«Vi er veldig glade i det nye designet og fornøyde med at posene har fått en ny og frisk blåfarge som fanger blikket i frysedisken. Vi håper også forbrukeren lettere finner sin favoritt ved at posene er tydeligere merket med produktenes egenskaper.»

– Elin Renbjør, markedssjef i Hatting.

Andre gode resultater

Se flere Arbeider