Bifolk

Nordpolen Industrier gir mennesker med fysiske, psykiske eller sosiale utfordringer en jobb og en meningsfylt hverdag. Bier har i mange måneder fløyet inn og ut av kubene plassert på taket deres midt i Oslo. Her har gjengen på Nordpolen både høstet, slynget og tappet nydelig honning fra ekte by-bier!

Kontaktpersoner

Konsept

Det skulle representere dem og deres sjarm, og samtidig stå ut i butikkhyllen. De ønsket et lekent, urbant og eksklusivt uttrykk. Folk skal ikke kjøpe honningen av sympati, men må gjerne sitte igjen med følelsen av å ha bidratt til noe positivt.

Vår løsning ble å formidle historien om gjengen bak honningen og deres visjon først på innsiden av etiketten, i en tekst om bier i by og folkene på Nordpolen Industrier.

Løsning

Vi valgte navnet «Bifolk» – fagbegrepet for et biesamfunn og de hardtarbeidende biene. Det passet perfekt til gjengen på Nordpolen, og det sjonglerer «bier» og «byfolk». Stripene i designet viderefører dette; bikubeformen, bienes utseende og fotgjengeroverganger.

Emballasjen må enkelt kunne monteres, men i mange steg – så flere får en oppgave i produksjonen. Vi laget en løsning i tre deler. Først et klistremerke, deretter en forseglingen, og til slutt en banderole.

Andre gode resultater

smiley

Takk for at du meldte deg på Dinamonday. Du hører fra oss annenhver mandag.