Monokromt, ærlig og uten kompromiss for Aksel og Sweet Protection
Design og kommunikasjon for «Aksel for Sweet Protection»
Aksel Lund Svindal har brukt all sin erfaring for å skape unike produkter for den dedikerte skikjører. Dinamo har stått for utviklingen av merkevaren Aksel for Sweet Protection, og profileringen av en helt ny kolleksjon av skiklær.



Kjernen i konseptet til kommunikasjonsstrategien tar utgangspunkt i hvem Aksel er, hans erfaringer, og ikke minst hva han står for og er opptatt av som person og skikjører. Den viderefører det visuelle uttrykket, og de grunnleggende visuelle virkemidlene som er tatt i bruk tar utgangspunkt i kombinasjonen av det store bildet og de små detaljene, med tydelige referanser til linjene en skikjører setter i bakken. Dette for å tydelig signalisere fokuset på at selv de minste detaljer har betydning for resultatet og at alt har en funksjon – at selv plasseringen av en søm er nøye gjennomtenkt.
«Vi er veldig stolte av å lansere dette prosjektet sammen med Aksel Lund Svindal. Dette er et stort og spennende prosjekt for oss og vi innså tidlig at vi hadde behov for bistand slik at dette kunne bli så bra vi ønsket. Vi er godt fornøyd med samarbeid, jobben Dinamo har bistått med og ikke minst sluttresultatet»
Atle Enberget, Director sales & marketing i Sweet Protection
Som en del av arbeidet har vi også bidratt til utviklet kanalstrategien, innholdsstrategien, kampanjeplanen for lanseringen av merket, samt utvikling av elementer og interiør til butikk i samarbeid med Retail Stories.











