Tid for å tenke sammen og finne gode løsninger

Nå må vi være kreative på et helt nytt plan.

Verden er inne i en periode hvor alt plutselig er snudd helt på hodet. Vi vet heller ikke hvor lenge dette kommer til å fortsette, men vi vet at konsekvensene blir store. I Dinamo tar vi løpende grep for å tilpasse oss, både i forhold til hvordan vi jobber og hvordan vi kan hjelpe og bistå med de utfordringene man nå møter.

Vi ser et stort behov hos mange virksomheter for raskt å få på plass alternative løsninger. Digitale arrangementer, nettbutikker, nyhetsbrev til kunder, målrettet kommunikasjon via sosiale media og operativ kommunikasjonsrådgiving er noe av det vi i Dinamo kan bistå med.

Arrangementer kan gjøres digitale

En rekke konferanser, møter og arrangementer avlyses, og dette kommer sannsynligvis til å eskalere i tiden framover. Dinamo har arbeidet lenge med digital formidling av arrangementer, blant annet med Håndballtv.com og lignende konsepter.

Dette er et alternativ til Facebook og Youtube, for de som ønsker egne systemer for å ha kontroll på alt fra design og innhold til brukerdata. Dinamo har et kvalitetssikret system til de som ønsker å gjennomføre digitale arrangementer i egen drakt og vi kan implementere dette rimelig raskt.
Dette klan innebære kampanjesider, påmelding- og betalingssystemer og kommunikasjon med deltakere. I tillegg om ønsket, gjennomføring, regi, filming, livestreaming og/eller opptak.

->>>> Les mer her

Tid for E-handling

Salg via nettbutikker blir nå mer aktuelt enn noensinne. Vi i Dinamo kan hjelpe deg med å etablere en nettbutikk og få lagt varene deres ut for salg.

Vi bruker WordPress og Woocommerce som plattformer og tilpasser design og struktur etter ønske og behov. I tillegg har vi god erfaring med VIPPS og Nets til effektiv betaling. En frittstående nettbutikk kan vi sette opp raskt, og på sikt kan den integreres mot deres systemer.

Hold kontakten med kunder og kontakter digitalt

Vi kan alle bli bedre i vår dialog med kunder og kontakter. Men det som var viktig før, er blitt helt forretningskritisk nå. Hvis dere ikke allerede har en løsning for digitale nyhetsbrev, eller en en-til-en chat, kan vi raskt og enkelt bistå med å få dette på plass. Og det haster, for lojaliteten fra kundene dine er ferskvare, og vil raskt forsvinne dersom den ikke blir tatt vare på.

Dinamo kan bistå med design og utforming av digitale nyhetsbrev, og sikre at utsendelse og dialog går som planlagt. Vi bruker Mailchimp som teknisk plattform og denne kan enkelt integreres senere med deres systemer.

Vi kan også raskt implementere digitale chatløsninger, slik at dere kan kommunisere online med deres kunder uansett hvor både dere og de befinner seg.

Sosiale medier har aldri vært viktigere

Sosiale medier er en svært viktig del av det digitale universet til de aller fleste virksomheter, og bør derfor sees i et strategisk perspektiv. I disse dager har dette blitt en forretningskritisk kommunikasjonsform for både masse- og toveiskommunikasjon.

Dinamo kan raskt levere en operativ plan for sosiale medier som tar utgangspunkt i den situasjonen dere befinner dere i nå. Den inneholder taktiske og konkrete føringer for blant annet hva som publiseres hvor og av hvem. Vi kan også bistå med gjennomføring og overvåking av den digitale dialogen.

Hva skal man si til hvem og hvordan?

Over natten har nesten alt endret seg. Mange norske virksomheter står overfor helt nye utfordringer når det gjelder både budskap og møteplasser. Usikkerhet og tvil er kanskje to av følelsene som preger både samfunnet og næringslivet aller mest for tiden.

Dinamo har et operativt miljø med spisskompetanse til å bistå med råd, veiledning og gjennomføring av alt fra internkommunikasjon til hvordan du best møter kunder og samfunnet forøvrig når nye utfordringer melder seg. Vi har nok ikke alle svarene vi heller, men vi har lang erfaring i å vurdere hva som er klokt å gjøre og si i forskjellige situasjoner.

Og når det skjer store endringer; det er da det kanskje er aller viktigst å huske på at noe også alltid vil bestå: Respekten for kolleger og kunder, behovet for å bli sett og hørt, og viljen til å støtte og hjelpe hverandre.  

Tusen takk for at du leste denne artikkelen, jeg ber deg dele den med andre om du finner den relevant, og du kan alltid ta en uformell prat med en av oss om du skulle ønske råd eller har spørsmål.

Hølje Tefre, Adm. Dir, Dinamo

Kontaktpersoner