Urmaker Bjerke inngår samarbeid med Dinamo for å posisjonere seg sterkere i markedet. Med nytt design og en tydelig profil skal urmakeren være bedre rustet til å møte fremtidens kunde.

Dinamo tar Urmaker Bjerke inn i fremtiden

Urmaker Bjerke inngår samarbeid med Dinamo for å posisjonere seg sterkere i markedet. Med nytt design og en tydelig profil skal urmakeren være bedre rustet til å møte fremtidens kunde.

Kontaktpersoner

– Vi har holdt på i 92 år og ønsker selvsagt å holde på tradisjoner. Men samtidig vil vi også være et fremoverlent firma med futt i, sier urmakermester Halvor Bjerke i familiebedriften Urmaker Bjerke.

Utstrakt service og sterk vekt på fagkunnskap har alltid stått sentralt i Bjerkefamiliens virksomheter, men også urbransjen er i endring. Nå mener Halvor at Urmaker Bjerke bør ha som mål å være best på luksusvarer i et mer sammensatt marked med nye typer kundegrupper.

– Vi er de fremste innenfor eksklusive ur i Norge, og vi ønsker å jobbe med de beste i kommunikasjonsbransjen. Det er her Dinamo kommer inn i bildet, fortsetter han.

Skal svare på utfordringer i tiden

I en konkurranse med en rekke designbyråer var det Dinamo AS som ble valgt til å redesigne den visuelle identiteten til Urmaker Bjerke. Oppdraget innebærer utvikling av ny logo og visuell profil, digital strategi, web-shop, magasin og kommunikasjonsprogram.

– Å få mulighet til å posisjonere og designe en av Norges eldste og mest ærverdige merkevarer er utrolig inspirerende og motiverende, og vi er allerede godt i gang med prosessen, sier kundedirektør og prosjektansvarlig i Dinamo, Annie Myhre.

Valget av Dinamo skal blant annet svare på utfordringer i tiden knyttet til økt netthandel, nye kontaktflater med kunden og effektiv distribusjon av fagkunnskap.

– Målet er at Bjerke skal være en ledende aktør som også er spesialisten på web, med kompetanse og seriøsitet i alle ledd. Arbeidet med å strømlinjeforme en helhetlig presentasjon av merkevaren på alle kundekontaktpunkter, både i butikk og på nett, vil gjøre Bjerke til en fortsatt ledende aktør i tiden fremover, sier Myhre.

Bjerke ser på endringene som spennende samtidig som han er bevisst på at nye ideer vil gjøre butikken godt.

– Jeg synes vi er blitt vag i profil og holdning de siste årene. Nå er tiden inne for å ta grep, og se hvordan vi kan ta klokkevaren inn i de neste 15 årene, avslutter Bjerke.

På bildet:
Teamet i Dinamo: Annie Myhre, Thomas Kjellberg, Andreea Tecusan, Christian Westerberg Thoresen, Morten Håvik, Marthe Torvik Tetlie og John Rørdam
Foran, i midten: Halvor Bjerke
Prosjektleder Marius Nilsen var ikke tilstede under fotoopptaket

Relaterte arbeider

Se flere Arbeider fra Design
smiley

Takk for at du meldte deg på Dinamonday. Du hører fra oss annenhver mandag.