Lukk

Publisert - 17.November 2016

To gull i Gullkorn

Det ble en stor kveld for Dinamo da Gullkorn 2016 gikk av stabelen. To gull sørget for at vi, sammen med TRY, ble det mestvinnende byrået. Begge vinnercasene er utviklet for Veidekke.

Konkurransen omtales som NM i kommunikasjon av kommunikasjonsbransjens interesseorganisasjon KOMM og det var rekordstor deltagelse med 108 påmeldte arbeider.

Det første gullet ble vunnet i kategorien Årets Virksomhetskommunikasjon. Rekrutteringskampanjen ”Har du det som skal til?” er utviklet for Veidekke og skulle skape interesse for Veidekke blant ingeniørstudenter og unge ingeniører i Norge. Juryen berømmet en helstøpt kampanje, som med humor og engasjement, har klart å posisjonere Veidekke som en spennende arbeidsgiver for ingeniørstudenter i Norge. Kampanjen kan vise til fantastiske resultater, blant annet at Veidekke ble den mest populære arbeidsgiveren blant ingeniørstudentene og kåret til ”Årets klatrer” i Universums studentundersøkelse for 2016.

Her kan du lese mer om “Har du det som skal til“.

Dinamo nådde også helt til topps i Årets Holdningskampanje. Dette er prisen med flest innsendte bidrag og mange sterke konkurrenter. Kampanjen ”Sammen bygger vi fremtiden” er nok en Veidekke-jobb og hensikten med kampanjen var å få flere ungdom til å søke bygg- og anleggsfag.

Juryen var svært imponert over resultatene og berømmet Veidekke for å ta et viktig samfunnsansvar, som en stor kommersiell aktør. Kampanjen klarte blant annet å oppnå en vekst på 8,5 prosent blant ungdom som har søkt seg til bygg- og anleggsfag, samt en mye mer positiv oppfatning av yrkesfag blant foreldre.

Her kan du lese mer om “Sammen bygger vi fremtiden“.

Vi vil gjerne takke Tangrystan Productions, Andrea Eckerbom, Pryserfilm og Patrik Syversen for strålende samarbeid.