Lukk

Publisert - 24.August 2015

Norsk Tipping velger Dinamo

Vi har vunnet konkurransen om å levere designtjenester for Norsk Tipping. Oppdraget innebærer blant annet utvikling av de visuelle designelementene til Norsk Tipping og de enkelte spill-merkevarene. Kontraktstiden er på to år, med opsjon på forlengelse med ytterligere 2 år.

– Vi er utrolig stolte over å ha vunnet denne konkurransen. Norsk Tipping er en av de største merkevarene i Norge med en portefølje som vil utfordre oss og inspirere oss hver dag i tiden som kommer. Det blir en spennende start på høsten! sier Ragnhild Schei, Prosjektleder, Dinamo.

Hard konkurranse
Fem byråer deltok i konkurransen om det prestisjefylte oppdraget, som vi til slutt gikk seirende ut av. Vi var byrået som leverte det mest fordelaktige tilbudet basert på konkurransegrunnlagets fire tildelingskriterier – priser og kostnader, kompetanse og erfaring, leveringsevne, og egenskaper til drifts-, support- og vedlikeholdstjenester.

– Dinamo viste meget gode forståelse for den krevende oppgaven det er å fornye og videreutvikle en tradisjonsrik merkevare som Norsk Tipping. Dinamos kompetanse og erfaring på dette område ble godt dokumentert i tilbudet og ikke minst casene som ble presentert. Dette blir et spennende samarbeid som vi på Hamar ser frem til, sier Yngvild Nygaard, Norsk Tipping.

Spennende oppdrag og et stort ansvar
Norsk Tipping har mer enn 2 millioner kunder og omsatte i 2014 for ca. 21,6 milliarder kroner. Overskuddet av spillene fordeles mellom idrett, kultur og humanitære/samfunnsnyttige organisasjoner etter en egen fordelingsnøkkel. Norsk Tipping holder til på Hamar og har ca. 400 ansatte.

– Det er først og fremst veldig gøy at Norsk Tipping har valgt oss som samarbeidspartner på designtjenester de neste fire årene. At en så stor og tradisjonsrik aktør ønsker å jobbe med oss er en tillitserklæring til vår kompetanse og erfaring. Alle i Norge har et forhold til merkevaren Norsk Tipping, derfor er det også et stort ansvar å forvalte og videreutvikle denne. Vi er klare, og ser frem til å begynne jobben, avslutter Terje Lien, kundedirektør, Dinamo.

Teamet fra Dinamo som skal jobbe med Norsk Tipping er Terje Lien, Ragnhild Schei, Therese Jacobsen, Simen Grankel, Thomas Kjellberg, Rikke Hatlo, Lis Lonning, Monika Asakskogen, Kent-André Nøklebye og Terje Karlsen.