Lukk

Publisert - 15.Oktober 2014

Dinamo inngår samarbeidsavtale med Unacast

Dinamo har inngått en preferert samarbeidsavtale med Unacast AS. Unacast har utviklet en plattform for å gi nettbrukere i alle flater relevant og interessant innhold og annonser ved å forstå brukernes oppførsel i den fysiske verden. Fra interaksjoner mellom smarttelefoner og såkalte beacons i den fysiske verden, vil data fra disse interaksjonene kobles i sanntid opp mot forhandlere, medier og annonseplattformer. Frem til i dag har dette kun vært mulig i forhold til kundenes online aktivitet på nettet.

I gjennomsnitt bruker vi ca 30 prosent av vår tid online. Hva brukeren gjør i den fysiske verden har til nå i stor grad vært ukjent for annonsører. Unacast har utviklet en Beacon Platform som gjør det mulig å sende målrettet og personlig kommunikasjon til kunder basert på deres fysiske plassering. Unacast samler inn data, segmenterer informasjonen og kan tilby annonsørene bedre kundeinnsikt, bedre kundeprofiler og nye CRM-muligheter, som igjen bidrar til mer effektiv bruk av digitale markedsføringskroner. Vi kan nå altså koble brukerens offline handlinger opp mot kommunikasjonen med de samme brukerne online. Alt dette skjer i sanntid.

– Moderne digital markedsføring har en kompleksitet vi aldri før har sett. Kanalene smelter sammen og har ulike roller i kjøpsprosessen. Nå jobber tekstforfattere og kreatører sammen med teknologiselskapene for å treffe kunden best mulig. Vi slutter å kjøpe medieflater, i fremtiden kjøper vi brukere, sier vår digitale direktør Bente Sollid Storehaug.