Urmaker Bjerke skal ta klokkevaren inn i de neste 15 årene.

Scroll down

Urmaker Bjerke skal ta klokkevaren inn i de neste 15 årene

I en konkurranse med en rekke designbyråer var det Dinamo AS som ble valgt som samarbeidspartner til å utvikle nye nettsider og webshop samt redesigne den visuelle identiteten til Urmaker Bjerke. Det er en ære å bli tildelt oppgaven med å posisjonere og designe en av Norges eldste og mest ærverdige merkevarer.

 

Innsikt og utfordring

En viktig forutsetning for å bygge sterke merker er god innsikt i forhold og faktorer som er avgjørende for suksess i markedet, innsikt i samfunn, marked, konkurrenter og intern kultur. Gjennom intervjuer med de ansatte samt eksisterende og potensielle målgrupper forstod vi tidlig at dagens kundegruppe ikke representerte potensiale for vekst. Virksomheten og merkevaren måtte rigges for nye, yngre kundegrupper og kvinner. Hovedoppgaven ble derfor: Hvordan tiltrekke nye kunder uten å miste dagens kunder?
Videre bekreftet intervjuer og markedsundersøkelser: Urmaker Bjerke er Norges ledende forhandler av eksklusive ur og denne posisjonen skal vi kjempe for å beholde!
Urmaker Bjerke har holdt på i 93 år og ønsker selvsagt å holde på tradisjoner og topp service, med vekt på fagkunnskap. Men urbransjen er i endring og det krever et fremoverlent selskap med mål om å være best på luksusvarer i et sammensatt marked – med nye typer kundegrupper. Det betyr at vi må svare på utfordringer knyttet til økt netthandel, nye kontaktflater og nye trender.

Strategi og løsning

Med ny profil og webplattform skal Urmaker Bjerke tiltrekke nye kunder og ta godt vare på kundene de har. Og ikke minst vise at Urmaker Bjerke ikke bare er en forhandler, men en faglig sterk urmaker som har et lidenskapelig forhold til klokker. Kommunikasjonen skal bygge og forsterke relasjoner.
Den nye målgruppen forventer og krever mer av selve handleopplevelsen og den visuelle konteksten. De søker det unike, det individualiserte og det spektakulære. I opplevelsesøkonomien i dag er det fokus på hvordan man kan skape øyeblikk som kan deles og leve lenge i sosiale medier. Vi investerer i objekter som bekrefter vår identitet for å dyrke vår sosiale forfengelighet. Det nye designet og den nye webplattformen, med nytt og relevant innhold, skal bidra til at yngre menn og kvinner velger Urmaker Bjerke. Vi skal skape nysgjerrighet, stimulere til gjenvisitt og effektivisere kommunikasjonsarbeidet.

Urmaker Bjerkes visuelle identitet er basert på konseptet «Diskré ekspert». Urmaker Bjerke fremstår nedtonet og sofistikert på utsiden, men byr på sin kunnskap og ekspertise på innsiden. Tydelig bruk av materialer og håndverk av høy kvalitet skal gi et eksklusivt og elegant uttrykk.

Det overordnede webkonseptet for www.urmaker-bjerke.no er å sømløst kombinere sofistikert design med godt og relevant innhold, som gir konverteringer, som bidrar til mersalg og trafikk til siden.
Siden skal være merkevarebyggende og ligger derfor som et overliggende prinsipp i alt vi gjør med profil og innhold.

Klokker er i vinden som aldri før. Med ny nettside og webshop skal Urmaker Bjerke være rustet til å møte fremtidens kunde.

Del på

Urmaker Bjerke - DinamoDinamo