The Local 2015

Scroll down

Utgangspunkt

Dinamo fikk i samarbeid med Compass Group i oppdrag å utvikle et helt nytt matkonsept tilknyttet kontorbygget Fornebuporten og for lokalsamfunnet på Fornebu og Snarøya.

Vi ville utvikle et sterkt og ektefølt matkonsept, med et unikt design og navn, kombinert med profesjonell og effektiv, implementering og drift. Vi satt oss som mål å finne balansen mellom et brukersentrert og et kommersielt levedyktig forretningskonsept, en tydelig idé som lar seg implementere gjennom identitet, interiør, produkt, kommunikasjon og opplevelse.

Løsning

Vår løsning var å skape en lokal møteplass med historie og personlighet. I en globalisert og masseprodusert verden, ønsker vi tilhørighet, opprinnelse og håndverk. Dette er kjernen i opplevelsen på The Local. I motsetning til strømlinjeformete og uniforme rom i omgivelsen på Fornebuporten, handler opplevelsen i The Local om intimitet, materialitet og lokal opprinnelse råvarer og matvarer.

Logoprogrammet, som er bærende i den visuelle identiteten, er inspirert av urbane gateskilt som la grunnlag for et navnesystem for de ulike tilbudene under The Local: The Local Oven, The Local Kitchen og The Local Bar. Gjennom Local Moments (foto), visualiseres en lokal møteplass som tilfører en historiefortellende dimensjon; nære øyeblikk, verdagsglimt, her og nå, rett på. Velkommen til The Local.

Del på

The Local 2015 - DinamoDinamo